Nasz profile

The Four z prostym przekazem dobrej nowiny dla młodzieży

Patronaty

The Four z prostym przekazem dobrej nowiny dla młodzieży

The Four z prostym przekazem dobrej nowiny dla młodzieży

Na początku marca tego roku media obiegł raport Katolickiej Agencji Informacyjnej (Kościół w Polsce – Raport KAI) pokazujący tendencję spadkową związaną z religijnością młodzieży. Niektórzy wyrażają swoje obawy, media biją na alarm, a pozostali mówią, że przecież Pan Bóg doskonale poradzi sobie z tą sytuacją.

Jeśli chcielibyśmy odkryć czy spadek religijności dotyczy młodszych, czy starszych osób, to statystyki są tu nieubłagane. Młodzież jest grupą najszybciej uciekająca z kościoła. Poziom praktyk religijnych młodych osób spadł w ciągu ostatniego trzydziestolecia o połowę.

Wśród studentów za wierzących i praktykujących uważa się 30,1 proc., za wierzących i rzadko praktykujących – 21,6 proc., a za niepraktykujących – 18,5 proc. Ponad połowa studentów deklaruje, że Kościół nie jest dla nich autorytetem instytucjonalnym.

Wczytując się w raport zauważamy, że wraz ze zmianami związanymi z religijnością Polaków maleje grupa deklarująca zgodne z nauczaniem Kościoła postawy moralne, szczególnie w sferze etyki seksualnej. Przykładowo, jedynie około 20 procent wiernych uznaje za niedopuszczalne współżycie seksualne przed ślubem.

Statystyki te skłaniają do zastanowienia: czy młodzież nie nudzi się w kościele? Czy trudno jest im zrozumieć ewangelię? A może jest tak dlatego, że ciężko jest dzielić się ewangelią w dostosowany sposób? 

Podczas prezentacji raportu KAI biskup Suchodolski powiedział, że do młodzieży nie powinniśmy mówić teologicznym językiem. Nie chodzi jednak, żeby używać ich slangu. Młodzież lubi krótko.

Do młodzieży nie powinniśmy mówić teologicznym językiem. Nie chodzi jednak, żeby używać ich slangu. Młodzież lubi krótko

Trzeba przyznać, że obserwacja biskupa jest trafna. Prosty przekaz ewangelii do zapatrzonej w swój smartfon młodzieży jest teraz kluczowy.

Co prawda, należy pamiętać, że ewangelia nie zmieniła się od czasu śmierci i zmartwychwstania Jezusa Chrystusa, jednak jej forma przekazu ewoluowała przez wieki. Jedni używali głosząc ewangelię dobrej muzyki, inni przepięknych obrazów w naszych katedrach, a jeszcze inni płomiennej homilii.

Nowatorskim narzędziem używanym w środowisku młodzieżowym są symbole The Four. Jest to proste narzędzie, które pokazuje ewangelię w postaci czterech piktogramów i prowokuje do dzielenia się ewangelią z innymi. The Four sprawdziło się w Polsce i wielu krajach.

By dotrzeć z przekazem ewangelii do młodzieży, od końca marca rozpoczęła się dedykowana zrzutka https://thefour.com/pl/zrzutka/, która chce wyposażyć liderów 100 obozów młodzieżowych w 100 zestawów ewangelizacyjnych The Four. Wszystko po to, by młodzież mogła przekazywać ewangelię swoim rówieśnikom w przyjazny sposób.

Pomóż dotrzeć z przesłaniem ewangelii do młodzieży, by mogli ją zrozumieć, przyjąć i podać dalej.

Zebranie funduszy na 100. zestawów ewangelizacyjnych dla każdego ze 100. obozów młodzieżowych będzie kosztowało 30 tysięcy złotych.

The Four chce wyposażyć liderów obozów młodzieżowych w proste narzędzia do głoszenia ewangelii.

W trakcie akcji zbierania funduszy, The Four równolegle gromadzi informacje o zapotrzebowaniu obozów na zestawy  ewangelizacyjne. Następnym krokiem jest przeszkolenie wybranych liderów i przekazanie materiałów organizatorom, którzy będą używać ich na swoich obozach. Takim sposobem każdy zestaw trafi w odpowiednie ręce.

Dzięki zrzutce na ten cel (https://thefour.com/pl/zrzutka/) młodzież w całej Polsce zostanie wyposażona w skuteczne narzędzie do ewangelizacji! Pomóżmy im razem poznać ewangelię, zrozumieć ją, przyjąć dla siebie i przekazać dalej. Niech młodzież w naszym kościele w końcu się nie nudzi.

Redakcja Pod Prąd

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także Patronaty

Na górę