Nasz profile

Lalka Barbie – top na dzisiaj

Rozwój

Lalka Barbie – top na dzisiaj

Lalka Barbie – top na dzisiaj

Uwielbiają ją małe dziewczynki, czterdziestoletnie kobiety wydają na nią krocie, Donatella Versace szyje dla niej wdzianka, a gwiazdy wchodzą w jej plastikowe ciałka. Lalka Barbie po raz pierwszy pojawiła się na targach zabawek w 1959 roku, po czym szybko zagościła w domach na całym świecie.

Zaczęło się od tego, że Ruth Handler zobaczyła jak jej córka bawi się papierowymi lalkami udającymi dorosłych. Doszła do wniosku, że w sklepach nie ma takich zabawek i postanowiła to zmienić. Ruszyła z produkcją Barbie i szybko okazało się, że trafiła w dziesiątkę. Tylko w pierwszym roku sprzedano trzysta tysięcy lalek. Szybko dołączyły do nich zwierzaki, biżuteria, autka, chłopak Ken i wreszcie wymyślona biografa. Jednak największe zainteresowanie budzi garderoba Barbie. Nic w tym dziwnego, bo lalka jest posiadaczką ponad miliarda, inspirowanych kolekcjami światowymi i specjalnie dla niej wyprodukowanych, kreacji. Są tam stroje autorstwa ponad siedemdziesięciu znanych projektantów mody, między innymi Donatelli Versace. Nie tylko dlatego Barbie zawsze jest na bieżąco z aktualnymi trendami. Kiedy gorącym tematem były loty w kosmos, pojawiła się w kombinezonie astronauty. Za czasów Jackie Kennedy pokazywała się w takich samych kostiumach, jak ona. Razem z hipisami wpinała kwiaty we włosy i nosiła spodnie dzwony.

Barbie po latach obecności na rynku doczekała się statusu postaci kultowej

W latach osiemdziesiątych nosiła się aerobikowo. Ostatnio wpadło jej parę garniturów, bo coraz więcej kobiet robi karierę w polityce i biznesie. Barbie zdecydowanie wybiegła poza przewidywaną dla niej ścieżkę. Po latach obecności na rynku doczekała się statusu postaci kultowej. Jej imieniem sygnowane są książki, gry, biżuteria, linie perfum, kosmetyki i ciuchy. Na przykład Benetton, Nike, Fila i Triumph mają w ofertach bieliznę i stroje kąpielowe wzorowane na tych noszonych przez Barbie. Nowy Jork w ramach Tygodnia Mody zorganizował show z okazji pięć-dziesiątych urodzin lalki. Na różowym wybiegu pięćdziesiąt modelek z makijażami i fryzurami w stylu Barbie prezentowało stroje pięćdziesięciu gigantów mody, w tym różowe szpilki od Christiana Louboutaina, najmodniejszego obecnie projektanta butów na świecie.

Dziewięćdziesiąt procent dziewcząt ma przynajmniej jedną lalkę

Barbie jest kochana przez ludzi na całym świecie. Obliczono, że dziewięćdziesiąt procent dziewcząt ma przynajmniej jedną lalkę. Ich urokowi ulegają jednak nie tylko małe dziewczynki. Prawdziwe kolekcjonerki to zazwyczaj kobiety około czterdziestki, które kupują po dwadzieścia lalek rocznie, wydając przy tym ponad tysiąc dolarów. Ilości fanów i stron internetowych pozazdrościć mogłaby Barbie niejedna gwiazda. Zresztą, co jakiś czas znane kobiety wskakują w ciałka plastikowej lalki. Znamy Barbie o wyglądzie Elizabeth Taylor, dziewczyn z Destiny’s Child, a nawet Angeli Merkel. Fenomen laleczki polega być może na tym, że zabawa z nią, dzięki nieustannie zmieniającym się trendom, nigdy się nie nudzi i zawsze ma swój dalszy ciąg.

Tatiana Jasinowska

Znacie konta lalki Barbie na Instagramie?

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Rozwój

Na górę