Nasz profile

Fryzjer – to brzmi dumnie

Rozwój

Fryzjer – to brzmi dumnie

Fryzjer – to brzmi dumnie

Coraz więcej osób chce pracować w zawodzie fryzjera. To fakt.

Jeśli kandydat chce zatrudnić się w zawodzie fryzjera, powinien być przede wszystkim kreatywny i kontaktowy. Ważnym aspektem dla pracodawców jest doświadczenie. Osoby z mniejszym stażem otrzymują zazwyczaj niższe wynagrodzenie. W pracy w tym zawodzie liczy się także chęć podnoszenia swoich kwalifikacji i gotowość do uczestnictwa w szkoleniach i konkursach.

Fach w ręku

Według Katarzyny Wójcikowskiej z poradni psychodynamicznej Assum zawód ten wymaga talentu, predyspozycji, zamiłowania i otwartości na nowe trendy. Ważną cechą jest więc umiejętność nawiązywania kontaktu i postępowania z ludźmi – fryzjer spełnia życzenia klienta, doradza, wysłuchuje uwag.

– Najistotniejszą rzeczą są nabyte umiejętności, ukończenie szkół lub kursów kształcących w danym fachu. Ważne są cechy takie jak: wyobraźnia, zmysł estetyczny, koordynacja wzrokowo-ruchowa niezbędna przy posługiwaniu się narzędziami, zręczne ręce, wrażliwość w dotyku – dodaje psycholog. Pożądane cechy to spostrzegawczość i rozróżnianie barw oraz ostrość wzroku.

W tym zawodzie istotny jest wygląd – fachowiec jest wizytówką we własnej osobie. Zawód ten nie jest obciążający psychicznie, lecz fizycznie. Należy pamiętać, że jest to praca od 8 do 10 godzin w ciągu doby, w pozycji stojącej, oraz przy sztucznym oświetleniu.

Liczy się pasja

Dominika Jabłońska, pracująca w zawodzie fryzjera, zwraca uwagę na inne aspekty tej profesji. Do zawodu trafia się po odbyciu kursów lub zakończeniu szkoły. W ramach obowiązkowych zajęć należy odbyć praktyki. Dużo salonów zatrudnia potem swoich praktykantów. Jeśli pracodawca nie miał wcześniej kontaktu z kandydatem, prosi go o wykonanie trzech lub czterech fryzur i wtedy decyduje się na przyjęcie fryzjera.

Po podjęciu pracy trzeba mieć kontakt z nowymi trendami. Ważne jest więc czytanie profesjonalnej prasy, która pisze o sprzęcie, nowych fryzurach i kolekcjach. Warto zainwestować też w wyjazdy na kursy, dzięki którym będzie można rozwijać swoje umiejętności. Bardzo często organizowane są konkursy fryzjerskie – to dobry sposób na sprawdzanie swoich umiejętności i promowanie swojego nazwiska.

Najbardziej wartościowym doświadczeniem jest jest ciągły kontakt z ciekawymi ludźmi. Wśród klientów są osoby milczące i wycofane, a inni z kolei są gotowi opowiedzieć fryzjerowi o swoich problemach. Bardzo często mężczyźni lubią pytać, w jaki sposób powinni dbać o włosy i co zmienić w swoim wyglądzie. – Niezastąpiony jest widok zadowolenia na twarzy klienta. To daje fryzjerom największą satysfakcję – podsumowuje Dominika Jabłońska.

(Justyna Kostrzewska)

Redakcja Pod Prąd

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także Rozwój

Na górę