Młodzi, ambitni poszukiwani. Startuje konkurs 25 under 25
Czwarta edycja “25 under 25” konkursu dla ambitnych osób do 25. roku życia, które zmieniają społeczne i gospodarcze oblicze Polski za dwa dni kończy zbieranie aplikacji. To ostatnia chwila, by aplikować do konkursu.
Od 1 grudnia do 16 stycznia 2022 można aplikować do czwartej edycji konkursu “25 under 25”, skierowanego do młodych przedsiębiorców, startupowców, aktywistów, działaczy ekologiczno-społecznych, naukowców i twórców nowych technologii.
Wśród dotychczasowych finalistów znaleźli się m.in. Wiktor Warchałowski, CEO i współzałożyciel Airly – startupu, który stworzył Inteligentny System Monitorowania Jakości Powietrza, Aleksandra K. Wiśniewska, działaczka humanitarna pracująca w obozach dla uchodźców i na obszarach objętych wojną czy Vadym Melnyk, założyciel Dronehub, które w lutym otrzymało prawie 7 mln zł wsparcia od NCBiR. Organizatorem inicjatywy “25 under 25” jest McKinsey&Company oraz miesięcznik „Forbes”.
Młodzi inicjatorzy zmian, którzy znajdą się na prestiżowej liście, zdobędą rozgłos, wsparcie mentora i networking oraz stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych.
“25 under 25” to także szansa na poznanie wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów oraz dalszy rozwój i realizację własnych inicjatyw.
Obraz generacji Z, który wyłania się z konkursu zaprzecza wszelkim stereotypom o pokoleniu z oczami utkwionymi w ekranie, które nie chce pracować po 16 godzin dziennie.
Setki zgłoszeń, które trafiają do organizatorów, dają ogrom inspiracji oraz dużą dawkę optymizmu i pozytywnej energii. Organizatorzy mówią, że widzą wielu młodych ludzi, którzy z pasją działają na rzecz klimatu czy otwartości i różnorodności, z ambicją budują swoje firmy czy rozwijają nowe technologie.
– Z listy finalistów wyłania się obraz świadomej generacji o wysokiej wrażliwości społecznej, która z rozmysłem używa nowych technologii i mediów społecznościowych, żeby mówić o tym, co dla nich ważne i prowadzić do realnych zmian w społeczeństwie. W tej inicjatywie, chcemy być otwarci na zmianę, którą niosą oraz docenić ich talent i ambicje – komentuje Tomasz Marciniak, partner zarządzający McKinsey&Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.
– To pierwsze pokolenie w historii, które tak silnie jest definiowane przede wszystkim przez prowadzony styl życia, wyznawane wartości i towarzyszące im aspiracje. Konkurs “25 under 25” pomaga zrozumieć ich postawy, motywacje i potrzeby – dodaje Tomasz Marciniak.
Kto może wziąć udział w konkursie?
W poprzedniej edycji laureatami zostali Damian Markowski, założyciel Therapify, Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly, Marta Konopko, założycielka sklepu Wielorazówka, Michał Rogalski, dzięki któremu w czasie pierwszej fali pandemii mieliśmy dostęp do danych dotyczących epidemii koronawirusa, naukowiec Jarosław Brodecki oraz założycielki Akcja Menstruacja – Julia Kaffka i Emilia Kaczmarek.