Nasz profile

Rozruszaj swój mózg – Andersa Hansena

Książki

Rozruszaj swój mózg – Andersa Hansena

Rozruszaj swój mózg – Andersa Hansena

Ocena: 5/5

Rozruszaj swój mózg

Anders Hansen

Wydawnictwo Znak

Chciałabym, by tę książkę przeczytał każdy. Kiedy przeczytała ją moja mama, zaczęła jeszcze szybciej chodzić. Bo i tak ćwiczy codziennie.

A wiesz, że szybkość chodu jest genetyczna?

To i wiele ciekawszych informacji znajdziesz w książce „Rozruszaj swój mózg” Andersa Hansena (Wydawnictwo Znak).
Jaka ona jest zachęcająca! I ruszaj się!

Posłuchaj na stacji zmiana, bo tutaj opowiadam o książce Andersa Hansena „Rozruszaj swój mózg”, bo to znakomita lektura, która zbiera wiadomości rozproszone w bazie naukowej wiedzy i podaje wszystko przyjemnie prostym językiem.

Wcześniejsze książki Andersa to „Uspokój swój mózg” czy „Wyloguj swój mózg” (pod tym tekstem znajdziesz opisy poprzednich książek).

Trzydziestominutowy spacer raz dziennie wydłuża życie od trzech do pięciu lat

Hansen tym razem mówi o tym, że trzydziestominutowy spacer raz dziennie wydłuża życie od trzech do pięciu lat. Dodaje, że ruch radykalnie poprawia nasze zdrowie, chroni przed przeziębieniami, zmniejsza ryzyko zapadalności na poważne schorzenia: nowotwory czy choroby krążenia. Ruch poprawia pamięć, odchudza i radykalnie odmładza.

Hansen udowadnia w swojej książce, że naukowcy się zgadzają, że siedzący tryb życia zabija. Niestety sposób naszego funkcjonowania na co dzień sprawia, że chorujemy na cukrzycę i choroby krążenia. Tłumaczy, że jest coś takiego jak aktywny kanapowiec, czyli ćwiczymy przez godzinę dziennie, a potem zasiadamy na kanapie i na niej co końca pozostać.

Wykonano duże badania na około 200 000 osób udowadniające, że ludzie którzy siedzą bez ruchu przez większość część doby, narażają się nie tylko na zachorowanie na różne choroby, ale i na przedwczesny zgon.

Dotyczy to ludzi siedzących po 11 godzin. Jednak wydaje się to nienaturalnie długim czasem, ale jeśli policzymy czas pracy spędzony przed komputerem; w samochodzie, autobusie, telewizorze to się okaże, że można łatwo uzyskać taką ilość czasu.

Jak można uniknąć bezruchu?

Wystarczy niewielki ruch mieści, jak przy rozprostowaniu nóg, wystarczy minuta, aby zaczęły się wytwarzać miokiny i by ten odkurzacz był ponownie aktywny.

Książka podaje wiele informacji w przystępnej formie, mówi o tym jak ćwiczyć podczas egzaminów. Niezbyt intensywnie, ale badania pokazują, że ci studenci lepiej zaliczają egzaminy, którzy ćwiczą, a nie siedzą na łóżku z telefonem.

W książce znajdziesz duży rozdział poświęcony genom.

I tak, zgadza się, istnieją przypadki beznadziejne, ale te osoby wzięto na warsztat badawczy i okazuje się, że ruch wpływa na różne obszary zdrowia. Nawet, jeśli nasza kondycja się nie poprawia: w sensie wydolność, to warto się ruszać, bo to wpływa na inne obszary. Młodość i energia.

Autor wyjaśnia, że ruch hamuje starzenie się, więc nie powinniśmy zabraniać staruszkom biegać i ćwiczyć na siłowni. A najlepszy prezent na Dzień Babci i Dziadka, to zrobienie z nimi szybkiego spaceru.

Anders mówi o spalaniu tłuszczu i podnoszeniu wydolności.

Polecam tę lekturę z całego serca!

Redaktorka naczelna Magazynu "płyń Pod Prąd", reporterka, dziennikarka, podcasterka na StacjaZmiana.pl (od siedmiu lat), ogarnia @3miastotweetup i @TweetupAcademy. Mówi, że posiada Akademię Dobrego Humoru. Przez kilka lat prowadziła audycję Podsumowanie Tygodnia (X - dawniejszy Twitter). Przewodniczka po muralach na Zaspie. Od wielu lat szkoli młodych dziennikarzy, opowiada o podcastach. Prowadzi warsztaty związane z rozwojem inteligencji emocjonalnej. Inicjatorka i dyrektorka programowa konferencji dziennikarzy studenckich Medionalia. X: KaMichalowska Snap: podprad Insta: Kmichalowska mail: naczelna(at)podprad.pl lub kasia(at)stacjazmiana.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Książki

Na górę