Wystawa interaktywna Mariusza Warasa
W ramach wystawy w CSW ŁAŹNIA Mariusz Waras stworzy żywe, multimedialne obrazy.
Praca prezentowana na głównej sali będzie składać się z projekcji w 360 stopniach, w której trójwymiarowe elementy będą reagować na obecność i ruch widzów.
Oprócz tego zobaczymy interaktywne instalacje, wykorzystujące AI. Instalacja wykorzysta Unreal Engine, jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia trójwymiarowych środowisk. Dzięki temu oprogramowaniu możliwe jest generowanie realistycznych, dynamicznych krajobrazów i obiektów, które wchodzą w interakcje z otoczeniem.
Mariusz Waras | Loop
ft. Radosław Deruba, Patryk Chyliński & Gosha Savage
Miejsce: CSW ŁAŹNIA, ul. Jaskółcza 1, Gdańsk
Termin: 26 lipca – 13 października 2024, godz. 18:00
kuratorka: Anna Szynwelska
Mariusz Waras to wszechstronny artysta, autor kilkuset murali w ponad czterdziestu krajach, grafik i ilustrator, który zajmuje się również działalnością dydaktyczną i kuratorską. W ramach wystawy w CSW ŁAŹNIA artysta stworzy żywe, multimedialne obrazy. Praca prezentowana na głównej sali będzie składać się z projekcji w 360 stopniach, w której trójwymiarowe elementy będą reagować na obecność i ruch widzów. Oprócz tego zobaczymy interaktywne instalacje, wykorzystujące sztuczną inteligencję.
O stronę technologiczną projektu zadba artysta i motion designer Radosław Deruba. Za trening sztucznej inteligencji odpowiedzialny będzie Patryk Chyliński. Warstwą dźwiękową zajmie się producentka muzyki elektronicznej Gosha Savage.
„Punktem wyjścia wystawy i jej główną materią są moje prace (głównie obrazy) i ich język. Podobnie jak robię to podczas pracy nad obrazem, sięgnąłem do – konsekwentnie tworzonej od początku powstawania projektu M-City – cyfrowej biblioteki elementów, będących graficznymi odpowiednikami różnych obiektów miejskich.
Wspólnie z zespołem, stworzyłem wystawę w pełni korzystającą z nowych technologii
Wykorzystując narzędzia sztucznej inteligencji, wizualizacji 3D oraz udźwiękowienia, wspólnie z zespołem, stworzyłem wystawę w pełni korzystającą z nowych technologii. Inspiracją były przede wszystkim najnowsze narzędzia z obszaru AI, AR, VR oraz chęć eksploracji możliwości jakie one niosą – zarówno w procesie twórczym, jak i w poszerzaniu możliwości odbioru i interakcji.
Nawiązałem do pokoleniowego entuzjazmu wobec nowych narzędzi technologicznych
Odwołałem się również do swoich pierwszych fascynacji i działań w przestrzeni cyfrowej: początków demosceny, pikselowej estetyki, kolektywności, bliskości subkultur cyfrowych oraz subkultury grafficiarskiej, muzycznej i klubowej. Ponadto nawiązałem do pokoleniowego entuzjazmu wobec nowych narzędzi technologicznych, przede wszystkim internetu, niespotykanych wcześniej możliwości i form komunikacji, wymiany i organizacji.
Jestem rozpoznawany przede wszystkim jako twórca murali i obrazów. Natomiast wystawa LOOP jest okazją do podjęcia mniej eksponowanych obszarów mojej twórczości i przeprowadzenia interaktywnego eksperymentu wykorzystującego nowoczesne narzędzia kreacji. Wystawa ma na celu poszerzanie kanałów oddziaływania sztuki, rozbudowanie u odbiorcy możliwości jej doświadczania, konkretnie – chwilowego zanurzenia w moim świecie.
LOOP jest wyrazem twórczego poszukiwania możliwości
LOOP jest wyrazem twórczego poszukiwania możliwości, chęci eksplorowania i współtworzenia nowej rzeczywistości oraz dostępnych lub możliwych w niej narzędzi, jest artystyczną próbą odnajdywania szans wśród zagrożeń.”