Światowy Dzień Donacji i Transplantacji
Z okazji Światowego Dnia Donacji i Transplantacji, kampania THE ORGANS opublikowało nowy spot wideo zatytułowany „Pozwól się odnaleźć”. Jego celem jest przełamanie barier w rozmowach o dawstwie narządów i zachęcenie Polaków do świadomego podpisywania oświadczeń woli. To symboliczny apel o solidarność w obliczu faktu, że ponad 1 700 osób w Polsce wciąż czeka na ratujący życie przeszczep.
Transplantologia to dziedzina medycyny, w której największym wyzwaniem nie jest brak technologii, lecz niska świadomość społeczna. Wiele decyzji o potencjalnym dawstwie organów podejmowanych jest w oparciu o mity, niepewność lub brak wcześniejszej rozmowy z bliskimi. THE ORGANS chce to zmienić, inicjując ogólnopolską dyskusję.
Nowy spot kampanii w symboliczny sposób ukazuje, jak wielką wartością jest dar życia i jak jedna, świadoma decyzja może wpłynąć na los drugiego człowieka. Jego celem jest nie tylko informowanie, ale przede wszystkim inspirowanie do działania.
– Chcemy, aby nasz spot stał się iskrą zapalną do ważnych, choć często trudnych rozmów w polskich domach – mówi Paweł Klikowicz, koordynator kampanii. – Jedna decyzja, jedno podpisane oświadczenie woli i co najważniejsze, jedna rozmowa z bliskimi, może w przyszłości uratować komuś życie. To akt największej empatii i solidarności, o którym warto mówić głośno i bez lęku. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tej dyskusji.
Inicjatorzy kampanii podkreślają, że kluczowe jest nie tylko posiadanie podpisanego oświadczenia woli, ale przede wszystkim poinformowanie rodziny o swojej decyzji. To właśnie wola zmarłego, zakomunikowana za życia, ma decydujące znaczenie dla jego najbliższych w najtrudniejszych chwilach.
Twórcy zachęcają media oraz odbiorców do jego szerokiego udostępniania spotu, by przesłanie o wartości świadomego dawstwa dotarło do jak największej liczby osób.
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/theorgansshop/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/TheOrgansShop
Spot dostał stworzony przy dofinansowaniu ze środków Miasta Gdańsk.















