Nasz profile

Światowy Dzień Donacji i Transplantacji

Trójmiasto

Światowy Dzień Donacji i Transplantacji

Światowy Dzień Donacji i Transplantacji

Z okazji Światowego Dnia Donacji i Transplantacji, kampania THE ORGANS opublikowało nowy spot wideo zatytułowany „Pozwól się odnaleźć”. Jego celem jest przełamanie barier w rozmowach o dawstwie narządów i zachęcenie Polaków do świadomego podpisywania oświadczeń woli. To symboliczny apel o solidarność w obliczu faktu, że ponad 1 700 osób w Polsce wciąż czeka na ratujący życie przeszczep.

Transplantologia to dziedzina medycyny, w której największym wyzwaniem nie jest brak technologii, lecz niska świadomość społeczna. Wiele decyzji o potencjalnym dawstwie organów podejmowanych jest w oparciu o mity, niepewność lub brak wcześniejszej rozmowy z bliskimi. THE ORGANS chce to zmienić, inicjując ogólnopolską dyskusję.

Nowy spot kampanii w symboliczny sposób ukazuje, jak wielką wartością jest dar życia i jak jedna, świadoma decyzja może wpłynąć na los drugiego człowieka. Jego celem jest nie tylko informowanie, ale przede wszystkim inspirowanie do działania.

– Chcemy, aby nasz spot stał się iskrą zapalną do ważnych, choć często trudnych rozmów w polskich domach – mówi Paweł Klikowicz, koordynator kampanii. – Jedna decyzja, jedno podpisane oświadczenie woli i co najważniejsze, jedna rozmowa z bliskimi, może w przyszłości uratować komuś życie. To akt największej empatii i solidarności, o którym warto mówić głośno i bez lęku. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tej dyskusji.

Inicjatorzy kampanii podkreślają, że kluczowe jest nie tylko posiadanie podpisanego oświadczenia woli, ale przede wszystkim poinformowanie rodziny o swojej decyzji. To właśnie wola zmarłego, zakomunikowana za życia, ma decydujące znaczenie dla jego najbliższych w najtrudniejszych chwilach.

Twórcy zachęcają media oraz odbiorców do jego szerokiego udostępniania spotu, by przesłanie o wartości świadomego dawstwa dotarło do jak największej liczby osób.

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/theorgansshop/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/TheOrgansShop

Spot dostał stworzony przy dofinansowaniu ze środków Miasta Gdańsk.

Przybij piątkę z organami!

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Trójmiasto

Na górę