Angele i Tony
Normandia, mały port rybacki. Angele to kobieta po przejściach. Właśnie wyszła z więzienia obarczona odpowiedzialnością za spowodowanie wypadku samochodowego, w którym zginął jej mąż. Sąd zabrał jej również prawo do opieki nad synem.
Tony, jak przystało na rybaka z małej wioski, jest szorstki i pełen dystansu. Kocha morze, lecz z chęcią pokochałby kogoś jeszcze. Angele desperacko chce stworzyć rodzinę, aby odzyskać syna. Tony szuka ucieczki z emocjonalnego wygnania, w którym się znalazł. Choć pełni obaw, oboje pragną prawdziwej miłości. Pierwsze nieśmiałe spotkanie daje początek uczuciu, kóre powinno burzyć mury.
Ten film to debiut fabularny francuskiej reżyserki i scenarzystki Alix Delaporte, wyróżnionej m.in. statuetką Złotego Lwa w kategorii Filmów Krótkometrażowych (MFF w Wenecji).
Historia Angele i Tony’ego nie jest zwykłym romansem. Produkcje hollywoodzkie przyzwyczaiły nas do tego, że w romansach występuje tylko seksowna obsada a dialogi zbudowane są na mało śmiesznych, przewidywalnych dowcipach. Romans oparty na dramatycznych historiach: byłej kryminalistki walczącej o opiekę nad synem oraz pogrążonej w żałobie rodziny, zdaje się zaskakiwać publiczność. Mimo to Angele i Tony kończy się jak prawdziwa historia miłosna, wywołujący emocjonalny rollercoster. (“Angele & Tony” review, Suite 101, David Griffiths).
REŻYSERIA: Alix Delaporte
SCENARIUSZ: Alix Delaporte
ZDJĘCIA: Claire Mathon
MUZYKA: Mathieu Maestracci
MONTAŻ: Louise Decelle
OBSADA: Clotilde Hesme (Angele), Grégory Gadebois (Tony), Evelyne Didi (matka Tony’ego), Antoine Couleau (Yohan), Corine Marienneau (babcia), Dany Verissimo, Jérôme Huguet (Ryan), Lola Dueñas (Anabel), Patrick Descamps (dziadek), Farid Larbi (Komisarz), Barbara Chav, Elsa Motin (kobieta w schronisku dla kobiet), Antoine Laurent (strażnik).