Nasz profile

Aktualności

Rammbock

Rammbock

Gdy Michael przyjeżdża do Berlina zobaczyć się ze swoją byłą dziewczyną Gabi, w mieście wybucha epidemia groźnego wirusa, rozprzestrzeniającego się w przerażającym tempie. 

Mieszkańcy stają się bezmyślnymi maniakami, groźnymi dla otoczenia. Ku zmartwieniu Michaela, Gabi nie mam w domu. W jej bloku spotyka on Harpera – nastoletniego praktykanta wykonującego naprawy hydrauliczne. Udaje im się zabarykadować i nie wpuścić do środka dzikich hord ludzi zarażonych wirusem. Otoczeni przez gromady zombie, Michale i Harper starają się przetrwać. Dzięki pomysłowości wydostają się na zewnątrz i próbują odnaleźć Gabi.

Wypowiedź filmowców: Marvin Kren i Benjamin Hessler
Nie zgadzamy się z tymi, którzy twierdzą, że przesada stanowi o istocie filmów z zombie. Naszym zdaniem ich cechą wyróżniającą jest coś bardziej abstrakcyjnego, czyli przekonanie, że to my sami jesteśmy swoimi największymi wrogami. Zombie przypominają ludzi, tyle że pozbawionych emocji, moralności, kultury. Łączy ich z nami tylko jedna rzecz: chciwość. W społeczeństwie, gdzie cecha ta stanowi zasadę rządzącą i postawę ludzkiej aktywności, zombie stają się wygodną metaforą opisującą innych ludzi: drapieżców, kierujących się jedynie bezmyślną chciwością. Tego rodzaju filmy wyrażają strach przez staniem się ofiarą innych. Tych, którzy, jak się okazuje, wcale tak bardzo się od nas nie różnią. Widzimy to w każdym programie informacyjnym: świat skazuje się na samozagładę. Kryzys finansowy, terroryzm, wojny, katastrofy ekologiczne spowodowane przez człowieka i walki kultur – nie da się ich uniknąć.

Nie ma ratunku

Każdy litr ropy rozlanej w Zatoce Meksykańskiej, każdy dolar i każde euro wpompowane w bizantyjskich rozmiarów subwencje powodują, że sytuacja jest coraz bardziej złowieszcza. Patrząc przez pryzmat relacji medialnych, wydaje się, że nie ma dla nas ratunku. System ulega samozniszczeniu. Koniec jest blisko. Filmy zombie pozwalają nam, braciom i siostrom żyjącym w czasach przed Apokalipsą, stawić czoła lękom, którym nadajemy zastępczą formę. Dzięki temu łatwiej nad nimi zapanować, a oczyszczenie przynosi fakt, że zombie są i pozostaną tworami nierealnymi. Zagrożenie z ich strony jest czysto teoretyczne, w przeciwieństwie do sygnałów zagłady widzianych na co dzień w Wiadomościach: poczynając od ataku z 11 września i wirusa H1N1, a kończąc na Osamie bin Ladenie i Heidi Klum.

PREMIERA: 10 lutego 2012
REŻYSERIA: Marvin Kren
SCENARIUSZ: Benjamin Hessler
MONTAŻ: Solke Olthoff
ZDJĘCIA: Moritz Schultheiß
MUZYKA: Stefan Will i marco Dreckkötter
OBSADA: Michael – Michael Fuith, Harper – Theo Trebs, Gabi – Anka Graczyk, Frau Bramkamp – Brigitte Kren, Młoda dziewczyna – Emily Cox

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę