Nasz profile

Kreatywnie o lifestylu czyli start projektu Blagers w sieci

Aktualności

Kreatywnie o lifestylu czyli start projektu Blagers w sieci

Kreatywnie o lifestylu czyli start projektu Blagers w sieci

Blagers to nowy serwis internetowy, współtworzony przez grupę prawie 25 młodych publicystów, podejmujący tematy związane m.in. z fotografią, sportem, modą, motoryzacją, literaturą, designem, czy kuchnią. Serwis adresuje swoje treści do wszystkich Internautów, poszukujących w sieci kompilacji artykułów, opinii i recenzji z obszaru lifestylu. Początek funkcjonowania serwisu zaplanowano na 23 stycznia 2015 – dzień zakończenia trwającej obecnie kampanii crowdfundingowej na wspieram.to.

Pomysłodawczyniami serwisu są młoda fotograf Justyna Helena Majewska, dziennikarka modowa Ania Nieszczerzewicz i graficzka Samantha Kamiński. Blisko rok temu postanowiły połączyć swoje siły i umiejętności, wcielając w życie projekt, czerpiący z najlepszych elementów blogosfery, publicystyki i innych, interaktywnych kanałów on-line, włączających w proces tworzonych treści, społeczność obserwujących je użytkowników. W tym celu, fundatorki zaprosiły do wspólnej realizacji projektu – przyszłych publicystów – „blagerów” – osoby związane na co dzień z różnymi dziedzinami kultury oraz zainteresowane jej codziennym funkcjonowaniem w żywej, miejskiej przestrzeni. Głównym założeniem pracy każdego autora – blagera jest niezależność od odgórnie sterującego treściami serwisu administratora – dzięki obecności podstron – indywidualnych profili  –mogą wyrażać swoje opinie na wybrany temat, udostępniać je Internautom i angażować się we wzajemną, kreatywno-zadaniową grę.

Tym co odróżnia projekt od dotychczas znanych serwisów opinii, jest udzielenie użytkownikom wglądu do oryginalnych funkcjonalności wyróżniających się przy tym wizualnie. Czytelnicy – obserwatorzy portalu będą mieć ponadto możliwość nie tylko śledzenia efektów pracy każdego blagera, ale i proponowania własnych pomysłów na materiały.  I tak, serwis zaoferuje użytkownikom między innymi: BlagMaps (Mapy), na których Internauci znajdą (oraz będą mogli zasugerować własne) wzbogacone o niebanalną grafikę ścieżki z rekomendowanymi przez blagerów miejscami (klubokawiarniami, butikami, miejscami na „kaca” itp.), BlagCanvas (Płótna) czyli podstrony prezentujące historię powstawania publikacji autorstwa interesującego nas blagera oraz wszelkich inspiracji związanych z jego procesem twórczym. Internauci będą mogli nawiązać interakcję z blagerami – BlagChallenge (Wyzwanie) umożliwi rzucenie blagerowi lub większej liczbie blagerów wybranego, inspirującego wyzwania twórczego. Z kolei dzięki BlagCalendar (Kalendarz) społeczność czytelników Blagers nie ominą najbardziej interesujące wydarzenia na kulturalnej mapie miasta.

Pomysł na serwis chodził nam po głowach od jakiegoś czasu. Po pierwszym, kilkumiesięcznym etapie burzy mózgów, przyszedł czas na usystematyzowanie wstępnych inspiracji. Naszym celem było stworzenie społecznościowego serwisu publicystycznego, osadzonego w przestrzeni lifestylu, a to zakłada, że projekt nie mógłby się obyć bez obecności osób, poruszających się na co dzień po interesujących nas i innych Internautów dziedzinach kreatywnego biznesu. Tak narodził się projekt Blagers – mówi Ania Nieszczerzewicz, jedna z założycielek serwisu.

Szukasz praktycznych informacji o modzie, przepisu na wegańskie ciasto czy relacji z ostatnich targów auto-moto, ale niekoniecznie przemawia do Ciebie wizja przekopywania wielu internetowych źródeł na raz?  Witamy na łamach Blagers – dodaje Samantha Kamiński – autorka grafiki Blagers i współzałożycielka portalu.

Młode Blagerki zbierają fundusze na start strony internetowej. Kwota jaką starają się zdobyć –12 000 zł – jest potrzebna do zaprogramowania strony. Sami blagerzy – autorzy Blag-przestrzeni biorą udział w projekcie na zasadach non-profit, mimo to działalność portalu wiąże się z dość wysokimi nakładami. Oryginalne, niezastosowane wcześniej przez żaden portal funkcjonalności musiały zostać zaprojektowane od podstaw – nie są to tzw. narzędzia frameworkowe, czyli szablony, stosowane przez programistów w przypadku pracy nad większością serwisów internetowych.

Dlaczego crowdfunding? To przede wszystkim świetna forma promocji, zaprezentowania projektu oraz odwdzięczenia się za pomoc w niecodzienny sposób. – mówi Justyna Majewska,  współzałożycielka Blagers. Dlaczego warto pomóc? Ponieważ to projekt, który stawia sobie za cel stworzenie innowacyjnej przestrzeni w Internecie. Blagers nie ogranicza nikogo tematycznie, tu każdy blager może pisać i tworzyć zgodnie ze swoim uznaniem, równocześnie sugerując się opinią użytkowników portalu – dodaje.

Jeszcze przez 2 tygodnie, tj. do 23 stycznia można wesprzeć kampanię crowdfundingową Blagers na wspieram.to, przekazując na rzecz powstania serwisu wybraną kwotę. Każde wsparcie zostanie nagrodzone.  Jest w czym wybierać, bo blagerzy przygotowali cały zestaw atrakcji, których realizacja tradycyjnie uwarunkowana jest wysokością wpłacanych środków – od designerskiego notesu, przez bon pieniężny, honorowany przez jedną ze znanych, warszawskich klubokawiarni, po sesję zdjęciową w profesjonalnym studio, bilet na pierwszoligowy mecz piłkarski czy prywatną konsultację i zakupy z blagerem-stylistą.

W przyszłości Blagers nie chce ograniczać się jedynie do przestrzeni wirtualnej – w planach ma wydanie  modowo-lifestylowo-publicystycznego kwartalnika BlagMag, dostępnego on-line i w princie. Każde przyszłe wydanie BlagMag ma zostać obudowane wokół jednego, wybranego tematu przewodniego, wzbogaconego przez indywidualne, interdyscyplinarne zainteresowania i odkrycia blagerów.

Link do kampanii na wspieram.to: https://wspieram.to/3297-blagers-nowy-serwis-internetowy.html

Link do wydarzenia wspierającego kampanię: https://www.facebook.com/events/1389942524632515/?notif_t=plan_user_joined

Kontakt z Blagers

E-mail: bla@blagers.co

Adres pocztowy: Qubs House Sp. z o.o. Al. Na Skarpie 15 lok. 16 00-488 Warszawa

()

CZYTAJ DALEJ
Zobacz również

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę