Nasz profile

Najazd Internetu na Gdańsk, ale i tak system rozwalił Angry Birds

Aktualności

Najazd Internetu na Gdańsk, ale i tak system rozwalił Angry Birds

Najazd Internetu na Gdańsk, ale i tak system rozwalił Angry Birds

W połowie czerwca cały Internet przyjechał do Gdańska. Przybył nad morze, by uczyć się jak poprawić wygląd, na nowo budować społeczność, a relację z nią zamieniać w pieniądze. Wszystko dzięki infoShare, międzynarodowej konferencja Tech & New Media, jednej z największych konferencji w Europie.

 

Pomysł niegdyś studenckiej konferencji przez prawie dekadę wyewoluował do spotkania o randze międzynarodowej. – Rozwój w kierunku europejskim ma sens – mówi Małgorzata Jasnoch, szef Inkubatora STARTER, podsumowując Startup Contest powered by STARTER. – Takie podejście umożliwiło zaproszenie startupów oraz inwestorów z całego świata.

 

Praktyczna inspiracja

Podczas konferencji uczestnicy usłyszeli inspirujące historie oraz mogli zgłębić arkana wiedzy technologicznej. Padły słowa, że tylko najlepsi zdobędą rynek. Aby rozwinąć skrzydła, nawet tam gdzie jest nieograniczony kapitał na innowacyjne pomysły (Dolina Krzemowa), trzeba mieć dobry biznes plan, pomysł na produkt i wiedzę w jaki sposób chcę pokonać konkurencję. Każdy mógł znaleźć interesujące treści bez względu na stanowisko. Wystąpienia były skierowane zarówno od blogerów, jak i do programistów. Jednak w kuluarach uczestnicy powtarzali dwa nazwiska: Peter Vesterback (twórca gry Angry Birds) i Michał Szafrański. Może dlatego, że te dwa wystąpienia były uszyte na kanwie osobistych przeżyć.

Konkurs na pomysł

Z trzech scen Amber Expo można było zaczerpnąć wiedzę, natomiast przy stoiskach targowych zobaczyć innowacyjne pomysły na biznes. Strefa sturtupowa pokazała, że kreatywność ludzka jest nieograniczona. Tu można było zobaczyć urządzenie audio-video, umożliwiające koncerty zespołu muzycznego nieprzebywającego fizycznie w jednym miejscu (Band at hand), zrozumieć system pozwalający na wykorzystanie dronów do efektywnego monitoringu dużych przestrzeni i wykrywania zagrożeń (Cervi Robotics). Prezentowane było również narzędzie do śledzenia hashtagów, pozwalające na ulepszenie kampanii reklamowych (Hashtago) oraz oprogramowanie automatyzujące płatności, skracające drogę od faktury do wykonania przelewu do trzech klików (Scanye).

Jest to tylko mały wycinek pomysłów jakie prezentowały się na targach. Po raz drugi organizowany był konkurs dla innowacyjnych startupów znajdujących się w początkowej fazie realizacji, posiadających co najmniej demo swojego produktu.

– Do pierwszego etapu konkursu zgłosiły się 154 startupy z dziewiętnastu krajów i pięciu kontynentów – mówi Małgorzata Jasnoch. – Do półfinału zakwalifikowało się 30 najbardziej innowacyjnych projektów i te zaprezentowały się podczas konferencji.

Główną nagrodę 20 000 euro oraz nagrodę publiczności odebrał RoomAuction.com. System odwróconej rezerwacji pokoi hotelowych, w którym to klient wskazuje cenę, którą jest gotowy zapłacić za pobyt w hotelu.

Poznajmy się!

Poza konkursem, najważniejszy był czas interakcji między uczestnikami. W kuluarach można było usłyszeć narzekanie na brak przerwy kawowej dla wszystkich, a z drugiej strony głosy zrozumienia, że organizatorzy konferencji poszukują nowych sposobów finansowania. Od dwóch lat konferencją jest płatna dla części uczestników.

Podsumowując Info Share nie można odebrać jej rozmachu oraz wszystkich liczb, którymi może pochwalić się jak najpiękniejszą laurką.

Uczestnicy, nawet najbardziej oryginalni starali się o nawiązywanie nowych znajomości.

Wszystko co dobre musi mieć swoje spektakularne zakończenie.

InfoShare, to wydarzenie na europejskim poziomie. Od strony studenckiej i naukowej, zabrakło mi prezentacji pomysłów, które mogłyby rozwinąć się w realny biznes. Widzę potencjał w studentach i świecie nauki na rozwijanie nowoczesnych startupów.

Trzymam kciuki za infoShare!

Dobra robota, do zobaczenia za rok.

CZYTAJ DALEJ
Zobacz również

Redaktorka naczelna Magazynu "płyń Pod Prąd", reporterka, dziennikarka, podcasterka na StacjaZmiana.pl (od siedmiu lat), ogarnia @3miastotweetup i @TweetupAcademy. Mówi, że posiada Akademię Dobrego Humoru. Przez kilka lat prowadziła audycję Podsumowanie Tygodnia (X - dawniejszy Twitter). Przewodniczka po muralach na Zaspie. Od wielu lat szkoli młodych dziennikarzy, opowiada o podcastach. Prowadzi warsztaty związane z rozwojem inteligencji emocjonalnej. Inicjatorka i dyrektorka programowa konferencji dziennikarzy studenckich Medionalia. X: KaMichalowska Snap: podprad Insta: Kmichalowska mail: naczelna(at)podprad.pl lub kasia(at)stacjazmiana.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę