Rozruszamy z impetem pod prąd
5 października odbyło się pierwsze spotkanie redakcyjne po wakacjach. Jak zwykle w Bratniaku, na czwartym piętrze, pracowaliśmy pomiędzy ciasteczkami i książkami do recenzji na stole.
Na początek, jak każe nasza spotkaniowa tradycja, rozpoczęliśmy od pytania: jak tam po wakacjach? Ola Tomaszewska zdominowała dyskusję opowiadając o kolonistach wychodzących w trakcie kolonii oknem, lekko przebiła ją opowieść Hani Ellwart o wakacjach „na bogato” za pieniądze z Unii Europejskiej – zwiedziła prawie całą Europę.
Nasza misja
Przypomnieliśmy sobie naszą wizję, nad którą pracowaliśmy wiosną 2013 roku.
Misja opisowa:
Uwzględniając potrzeby studentów, kreujemy, inspirujemy, pobudzamy, edukujemy, informujemy, jak odnaleźć własną wartość, nadzieję, sens i cel w życiu oraz w codzienności.
Nasza misja jako hasło:
Zrozumieć więcej
Już po Starterze
Obejrzeliśmy reklamę Startera wykonaną przez TV TASK (załączona poniżej) i omówiliśmy plusy i minusy publikacji. Publikację oceniliśmy wysoko. Cieszymy się, że pojawili się nowi autorzy, doceniliśmy nowego grafika, może tylko mamy zbyt mały nakład, bo wystarcza tylko dla pierwszorocznych, a chcielibyśmy by publikację otrzymał każdy student.
Plany na nowy rok akademicki
Następnie rozmawialiśmy o tym, co nas czeka w nowym roku akademickim 2013/14.
Naczelna wyróżniła punkty nacisku:
– Osobisty rozwój każdego w redakcji (by przez rok każdy z nas zdobył przynajmniej dwie nowe umiejętności i widział rozwój w umiejętnościach społecznych)
– Rozwój nowych redakcji w Polsce (marzy nam się oddział zdalny w Łodzi – zgłosiło się kilka fajnych ludzi z tamtego rejonu, może coś uda im się tam zrobić)
Przedsięwzięcia planowe w najbliższym czasie to:
– Nowy magazyn do 15 listopada musimy mieć artykuły po korekcie do składu, ponieważ 10 grudnia rozdajemy je na uczelniach
– 21 października organizujemy konferencję nie milcz! – konferencja z okazji Europejskiego Dnia Przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu (szczegóły na: niemilcz.wordpress.com)
– Konferencja Medionalia – ogólnopolska konferencja dla studenckich dziennikarzy na Politechnice Gdańskiej – 23 i 24 listopada 2013 roku.
– W grudniu, czas integracji redakcyjnej (wspólne spotkanie świąteczne)
Praca nad nowym magazynem
Zanim rozpoczęliśmy burzę mózgów na temat nowej tematyki magazynów, rozciągaliśmy nasza kreatywność poprzez zabawę w kalambury. Rywalizowały dwie grupy, po zaciętym boju uzyskaliśmy remis.
Tematem najbliższego numeru będzie:
CISZA- podsumowanie, refleksja, skupienie, poszukiwanie spokoju, wyciszenia, z dala od zgiełku (w związku ze świętami i końcem roku), DUMA, poczucie własnej wartości (nie jestem w końcu taki zły jakim siebie widzę – WYGLĄD), WIARA (nie tylko w Boga, ale też we własne możliwości), pojęcie MAŁO-> nie potrzeba robić wielkich rzeczy, mówić dużo i głośno, by coś powiedzieć;
Jak widać powyżej, proste ćwiczenie kreatywności pozwoliło nam rozwinąć skrzydła.
Pozostałe tematy na najbliższy rok akademicki, w dokumencie w załączniku.
Medionalia
Rozpoczęliśmy rozmowę o konferencji Medionalia od naszych potrzeb w zespole redakcyjnym.
Każdy mówił o sobie, czego chciałby się dowiedzieć, w czym rozwinąć i czego nauczyć. Wyszło z tego kilka cennych koncepcji, które postaramy się zrealizować i zaspokoić poprzez konferencję Medionalia, która odbędzie się 23 i 24 listopada 2013 roku.
- Twitter – potrzebne narzędzie pracy dziennikarza?
- Instagram – fotoreportaż XXI w.?
- Podstawowa praca dziennikarza w redakcji – jak wygląda dzień, skupienie się na pisaniu przede wszystkim newsów, skąd brać informacje, gdzie dzwonić
- Bloger czy dziennikarz?
- Czy etyka dziennikarska sięgnęła bruku?
- Fotografia dziennikarska; fotoreportaż
- Zarządzanie informacją
- Dziennikarz, mobilne centrum informacji
- Organizacja czasu pracy
- Gdzie poszukiwać tematów
- Jak być dziennikarzem klasy zagranicznej?
- Specjalizacje dziennikarskie
- Dziennikarstwo podróżnicze
- Emisja głosu
- Praca z kamerą
- Pisanie dobrych recenzji
- Warsztaty z pisania tekstów
- Komunikacja – jak rozmawiać ze swoim bohaterem
- W poszukiwaniu newsa i informacji – jak używać do tego nowe media
Reklama Startera:
