Nasz profile

Akademia Nowych Mediów. Kolejny cykl szkoleń dla kadr kultury

Aktualności

Akademia Nowych Mediów. Kolejny cykl szkoleń dla kadr kultury

Akademia Nowych Mediów. Kolejny cykl szkoleń dla kadr kultury

„Moja praca, moje projekty” to tytuł szkolenia, z którym powraca Akademia Nowych Mediów – program Medialabu Gdańsk, który wspiera kadry kultury. Praca na etacie, łączenie jej z „pracą po pracy”, czy wolne zawody wymagają doskonałych umiejętności organizacyjnych, planistycznych i komunikacyjnych. Podczas szkoleń eksperci i ekspertki podpowiedzą jakimi narzędziami i sposobami można wspólnie pracować nad projektami czy uporządkować informacyjny chaos.

Cykl startuje 25 marca. Zapisy: www.medialabikm.evenea.pl.

– Akademia Nowych Mediów to spotkania praktyków. To nie tylko okazja do zdobycia wiedzy, ale również możliwość nawiązania współpracy, nowych znajomości i bezcennej wymiany doświadczeń – mówi Karina Rojek z Instytut Kultury Miejskiej. – Na szkolenia zapraszamy osoby, które pracują w szeroko pojętym sektorze kultury. Od muzeów i galerii, przez prowadzących własną działalność czy organizację pozarządową – dodaje Rojek.

 

W roku 2017 zaplanowane są trzy cykle szkoleniowe: marzec/kwiecień, czerwiec i październik. Najbliższy cykl „Moja praca, moje projekty” (25.03, 26.03, 1.04, 2.04) dotyczy wykorzystywania narzędzi cyfrowych i możliwości jakie daje internet w pracy, samoorganizacji, planowaniu i komunikacji, bezpieczeństwa danych i informacji w internecie oraz podstaw projektowania. Koszt szkoleń (cztery spotkania) to łącznie 123 zł (w cenie: udział w szkoleniach, lunch, przerwy kawowe, zaświadczenia o uczestnictwie). Zapisy i płatności przyjmowane są przez internet: www.medialabikm.evenea.pl. Zapisy zobowiązują do uczestnictwa w czterech spotkaniach. Warsztaty odbywają się w budynku Muzeum II Wojny Światowej.

 

Program cyklu szkoleniowego „Moja praca, moje projekty”

  • 25. marca, godz. 9.00 – 17.00, Moja praca. Razem ale osobno. Wspólna praca w internecie. Podstawy samoorganizacji i komunikacji zespołu projektowego, prowadzenie: Grzegorz Stunża
  • 26. marca, godz. 9.00 – 17.00, Moje projekty. Design thinking i tworzenie cyfrowych projektów dla kultury prowadzenie: Magdalena Laine-Zamoyska
  • 01. kwietnia, godz. 9.00 – 17.00, Moje bezpieczeństwo w sieci. Tożsamość cyfrowa i ochrona wizerunku. prowadzenie: Karolina Szczepaniak
  • 02. kwietnia, godz. 10.00 – 14.00, Mój internet. Jak ogarnąć informacyjny chaos. prowadzenie: Katarzyna Michałowska

Nie możesz uczestniczyć w szkoleniach w podanych terminach? Zapraszamy na platformę szkoleniową Medialabu Gdańsk, gdzie znajdziesz szkolenia online: www.szkoleniaonline.ikm.gda.pl.

 

Opisy szkoleń:

25. marca, Moja praca. Razem ale osobno. Wspólna praca w internecie. Podstawy samoorganizacji i komunikacji zespołu projektowego. Prowadzenie: Grzegorz Stunża

Celem szkolenia jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat skutecznej współpracy on-line zespołów projektowych oraz dostarczenie ramowego schematu działań dla konstrukcji „sieciowego zespołu projektowego”. Przygotowany przez nas materiał kierujemy do liderów i liderek zespołów oraz do osób pretendujących do bycia liderami zarządzającymi projektami prowadzonymi z wykorzystaniem internetu oraz do inicjatorów projektów.

26. marca, Moje projekty. Design thinking i tworzenie cyfrowych projektów dla kultury. Prowadzenie: Magdalena Laine-Zamoyska

Warsztat ma na celu zaprezentowanie koncepcji „design thinking”, czyli myślenia projektowego w tworzeniu cyfrowych projektów. Podczas spotkania uczestnicy zapoznają się z podejściem, poszczególnymi krokami procesu projektowego oraz konkretnymi metodami i technikami. Szczególny nacisk zostanie położony na specyfikę projektów realizowanych w instytucjach kultury. Uczestnicy warsztatu zdobędą praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystywać na co dzień w planowanych i realizowanych projektach.

01. kwietnia, Moje bezpieczeństwo w sieci. Tożsamość cyfrowa i ochrona wizerunku. Prowadzenie: Karolina Szczepaniak

Warsztat adresowany do osób, które chcą poznać podstawowe przepisy prawa związane z Internetem. Warsztat jest adresowany do nieprawników i będzie skupiał się na praktycznych konsekwencjach wybranych zagadnień prawnych. Zdobyta na warsztacie wiedza pozwoli na poruszanie się po sieci z większą swobodą i pewnością siebie. W ramach spotkania zostaną zrealizowane następujące moduły tematyczne: Informacja w sieci, Regulaminy usług internetowych, Podstawy ochrony wizerunku i danych osobowych, Hejt w sieci a prawo.

02. kwietnia, Jak ogarnąć chaos informacyjny? Prowadzenie: Katarzyna Michałowska

Do każdego codziennie dociera inna porcja informacji. Jedni śledzą ulubione strony, drudzy zazwyczaj korzystają z e-maila, a pozostali zbierają informacje w social mediach. Jednakże każdy z nas zmaga się z kilkoma podstawowymi problemami. Musimy przeanalizować zbyt dużo informacji i potrzebujemy uporządkować je w jakiś sposób. Są informacje, do których chcielibyśmy wrócić, obawiamy się, że ważne tematy nas ominą lub, że nie będziemy mieli w porę dostępu do innowacyjnych treści oraz, że źródło otrzymanych artykułów jest niewiarygodne. Szkolenie jest przygotowane w taki sposób, by pomóc użytkownikowi sieci uporządkować gromadzone informacje. Pokazuje, jak zebrać cenne dane i sprawdzić, czy są wartościowe, jak zainspirować się ciekawą treścią oraz jak być na bieżąco z wydarzeniami kulturalnymi.

Redaktorka naczelna Magazynu "płyń Pod Prąd", reporterka, dziennikarka, podcasterka na StacjaZmiana.pl (od siedmiu lat), ogarnia @3miastotweetup i @TweetupAcademy. Mówi, że posiada Akademię Dobrego Humoru. Przez kilka lat prowadziła audycję Podsumowanie Tygodnia (X - dawniejszy Twitter). Przewodniczka po muralach na Zaspie. Od wielu lat szkoli młodych dziennikarzy, opowiada o podcastach. Prowadzi warsztaty związane z rozwojem inteligencji emocjonalnej. Inicjatorka i dyrektorka programowa konferencji dziennikarzy studenckich Medionalia. X: KaMichalowska Snap: podprad Insta: Kmichalowska mail: naczelna(at)podprad.pl lub kasia(at)stacjazmiana.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę