Nasz profile

Przestań czekać, zacznij działać! – startuje 6. edycja konkursu Papaya Young Directors

Aktualności

Przestań czekać, zacznij działać! – startuje 6. edycja konkursu Papaya Young Directors

Przestań czekać, zacznij działać! – startuje 6. edycja konkursu Papaya Young Directors

Rozpoczęła się szósta edycja konkursu Papaya Young Directors, organizowanego przez dom produkcyjny Papaya Films. To jedyna taka inicjatywa w Europie, która umożliwia młodym twórcom start w branży filmowej i reklamowej. Konkurs Papaya Young Directors kierowany jest do aspirujących reżyserów w wieku 20-35 lat. Niewymagane jest wykształcenie filmowe – najważniejszy jest odważny i nieszablonowy pomysł.

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest napisanie eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na creative startery marek sponsorów. Uroczysta premiera filmów odbędzie się w czerwcu 2019 roku. Pula nagród tegorocznej edycji to ponad 100 000 zł.

W szóstej edycji konkursu uczestnicy będą tworzyli filmy reklamowe dla dziewięciu marek w dwóch kategoriach. W głównej kategorii konkursu są to: Durex, Desperados, Allegro, Decathlon, Nationale Nederlanden, Coca-Cola, McDonald’s, BGŻ BNP Paribas.

W nowej dla konkursu kategorii teledysk – Żywiec z projektem Męskie Granie.

Eksplikacje reżyserskie zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej, filmowej, muzycznej. W dwuetapowym jury zasiądzie kilkadziesiąt osób. Są to dyrektorzy kreatywni największych agencji oraz praktycy – reżyserzy, operatorzy, scenografowie, specjaliści w zakresie postprodukcji. Kapituła konkursu to:  Marta Frączek – associate creative director w Saatchi&Saatchi IS, Katarzyna Sośnierz – creative director & co-funder LVOV, Zuza Duchniewska – executive creative director w DDB Warsaw, Michał Soroczyński – CEO Splendid&Wise oraz Kacper Sawicki – executive producer Papaya Films.

Przed realizacją swoich filmów finaliści wezmą udział w przygotowanych dla nich warsztatach.

Szósta edycja to także zmiana w kryterium wieku uczestników konkursu. Do rywalizacji mogą zgłosić się osoby pomiędzy 20 a 35 rokiem życia.

W ciągu roku Papaya Young Directors rozszerzyła także swoje działania edukacyjne. Start konkursu poprzedził szereg warsztatów „Jak napisać eksplikację?”, a także spotkań z przedstawicielami sponsorów o nazwie „Świat marki”. Zorganizowano również warsztaty w najważniejszych ośrodkach edukacji artystycznej w Polsce i za granicą, w tym w London Film School i Ravensbourne University London z udziałem reżyserów: Toby’ego Dye i Tomasa Jonsgårdena. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie kompetencji  potencjalnych uczestników konkursu. Oprócz warsztatów uruchomiony został projekt #PYDMASTERTAKLS – platforma video inspiracji z udziałem międzynarodowych autorytetów związanych ze sztuką, filmem i branżą reklamową. Rozmówcy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z poczatkującymi filmowcami.

Zależy nam, aby z roku na rok poziom konkursowych scenariuszy wzrastał. Dlatego współpracujemy z najlepszymi szkołami filmowymi i artystycznymi nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Organizujemy otwarte spotkania, bezpłatne warsztaty. Zapraszamy wyjątkowych gości, inspirujemy, pokazujemy, że stworzenie filmu reklamowego, tak krótkiej formy, to wartościowe doświadczenie dla filmowca. – dodaje Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.

Seria warsztatów „Jak napisać eksplikację” pokazała nam, jak wielu młodych ludzi podchodzi z pasją do filmu i reklamy oraz z jak różnych środowisk się wywodzą. Wśród uczestników zarówno warsztatów, jak i konkursu spotykamy choćby: weterynarzy, biologów, fizyków, copywriterów, osoby z dyplomem i filmowców-samouków – wszystkich ich łączy kreatywność i zamiłowanie do medium, jakim jest video. Papaya Young Directors ma za zadanie pomóc w realizacji tej pasji. To wyjątkowy konkurs, w ramach którego uczestnicy muszą połączyć dwie umiejętności –  opowiadania angażującej historii na papierze, a jednocześnie wykazania się zmysłem reżyserskimi, czyli przeniesieniem tej historii w umiejętny sposób na język filmu.  – opowiada Marta Frączek, członek kapituły konkursu, jurorka, associate creative director w Saatchi & Saatchi IS.

Eksplikacje reżyserskie dla głównej kategorii przyjmowane będą od 14 stycznia do 24 lutego 2019 r.

Eksplikacje reżyserskie dla kategorii teledysków zgłaszać można na stronie konkursu od 23 marca do 10 kwietnia 2019 r.

Więcej informacji na stronie:

http://papayayoungdirectors.com/

oraz w mediach społecznościowych:

https://www.facebook.com/papayayoungdirectors/

https://www.instagram.com/papaya_young_directors/

https://vimeo.com/papayayoungdirectors

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę