Wystartowała trzecia edycja konkursu „25 under 25”
Celem projektu jest wyłonienie 25 ambitnych osób przed 25. rokiem życia, które chcą zmienić społeczno-gospodarcze oblicze Polski. „25 under 25” to wspólna inicjatywa magazynu „Forbes” oraz warszawskiego biura McKinsey & Company.
„25 under 25” jest unikalną inicjatywą w skali globalnej, którą zapoczątkowało warszawskie biuro McKinsey & Company wraz z miesięcznikiem Forbes w 2018 roku. Jej celem jest wspieranie utalentowanych ludzi, poniżej 25 roku życia, którzy realizują ambitne projekty, zarówno biznesowe jak i społeczne.
– W czasie dwóch poprzednich edycji, otrzymaliśmy kilkaset aplikacji oraz przekonaliśmy się, jak wielu młodych ludzi realizuje inicjatywy, które skalą nie ustępują największym graczom biznesowym. Mieliśmy także okazję obserwować, jak ich pasja i zaangażowanie prowadzi do realnych zmian w społeczeństwie. W tym roku już po raz trzeci rozpoczynamy poszukiwania odważnych, młodych osób. Chcielibyśmy, żeby ich talent i ambicja zostały zauważone i docenione – komentuje Marcin Purta, partner zarządzający McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.
Podobnie jak w ubiegłym roku młodzi Polacy będą mierzyć się w pięciu kategoriach. Wśród nich są „Biznes i nowe technologie”, „Nauka” oraz „Wspieranie różnorodności”. W tym roku pojawiają się też dwie nowe kategorie – „Zrównoważony rozwój i klimat” oraz „Walka ze skutkami pandemii”, które odzwierciedlają najważniejsze trendy i wyzwania. – Nie tylko na świecie, ale także w Polsce mieliśmy okazję zobaczyć, jak nastolatkowie tworzą inicjatywy pociągające za sobą tłumy, które podnoszą świadomość proekologiczną czy rozwijają innowacyjne narzędzia w walce ze zmianami klimatycznymi. W ostatnich miesiącach to młodzi są dla nas przykładem, aktywnie wspierając biznes i społeczności w walce ze skutkami pandemii, budując narzędzia wspomagające rząd i przedsiębiorców w trakcie lockdownów, czy błyskawicznie wdrażając nowe strategie w swoich firmach i startupach, by z powodzeniem funkcjonować w nowej normalności – dodaje Tomasz Marciniak, partner w McKinsey & Company w Polsce oraz wiceprzewodniczący kapituły konkursu.
Do 17 stycznia można aplikować do trzeciej edycji konkursu, w której wyłonionych zostanie 25 finalistów, w tym 5 laureatów
Ich lista opublikowana zostanie na łamach kwietniowego wydania magazynu „Forbes”. Dodatkowo laureaci otrzymają stypendium w wysokości 10 tysięcy złotych oraz wsparcie wyjątkowego mentora przez rok od zakończenia konkursu. Nagrodzone osoby pod opieką mentorów będą mogły czerpać z ich doświadczenia i wspólnie budować swoją ścieżkę kariery.
– W poprzednich dwóch edycjach konkursu wyróżniliśmy już pięćdziesięciu młodych Polaków, którzy odznaczają się pomysłowością i innowacyjnością. Z dumą przyglądam się, jak wielu z nich z sukcesem rozwija swoje projekty, zmieniając biznes w Polsce. Część z nich znalazło się w innych rankingach biznesowych, powracając także na łamy Forbesa – dodaje Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa” oraz przewodniczący kapituły konkursu.
Udział w konkursie to szansa na poznanie wartościowych ludzi, zbudowanie sieci kontaktów oraz dalszy rozwój i realizację własnych inicjatyw. W konkursie udział wziąć mogą wszystkie pełnoletnie osoby, urodzone w 1995 roku lub później, które płynnie posługują się językiem polskim i aktywnie działają w obszarze jednej z pięciu kategorii konkursowych.
Aplikować można do 17 stycznia 2021 r. na stronie 25under25.pl
