Nasz profile

Fundacja Cyfrowi Tubylcy pomoże rozwinąć skrzydła niekomercyjnym projektom kulturalnym

Aktualności

Fundacja Cyfrowi Tubylcy pomoże rozwinąć skrzydła niekomercyjnym projektom kulturalnym

Fundacja Cyfrowi Tubylcy pomoże rozwinąć skrzydła niekomercyjnym projektom kulturalnym

Fundacja Cyfrowi Tubylcy to projekt, którego misją jest wspieranie przedsięwzięć realizujących ważne cele społeczne oraz podmiotów niekomercyjnych w zakresie marketingu i komunikacji. Przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz instytucji kultury uzyskają pomoc i niezbędną edukację, by informacje o ich działaniach docierały do jak najszerszego grona odbiorców.

Lekcja z komunikacji dla organizacji kulturalnych

Wsparcie Fundacji otrzymają nie tylko niewielkie, dopiero rozpoczynające swoją działalność przedsięwzięcia, ale także aktywne instytucje pozarządowe, które pragną usprawnić swoją komunikację i zintensyfikować działania marketingowe.

Inicjatywy związane z szeroko pojętą działalnością kulturalną czy artystyczną stanowią jedną z ważniejszych grup, które mogą otrzymać wsparcie Fundacji. Choć zainteresowanie Polaków uczestniczeniem w kulturze z roku na rok wzrasta, nadal jest to trudny rynek. Według danych GUS, statystyczny Polak wydaje na kulturę jedynie ok. 350 zł rocznie. Instytucje kultury, podobnie jak firmy komercyjne, by docierać do szerokiego grona odbiorców i pozyskiwać nową publiczność, muszą prowadzić efektywne działania promocyjne, a ich oferta powinna przykuwać uwagę.

W zależności od indywidualnych potrzeb organizacji, Fundacja Cyfrowi Tubylcy jest w stanie zaproponować różne rodzaje wsparcia. Dla początkujących projektów szansą na rozwój będzie dostęp do porad, ciekawych inspiracji i przykładów dobrych praktyk oraz udział w organizowanych przez fundację wydarzeniach. Podmioty, które zdecydują się na szerszą współpracę, otrzymają materiały edukacyjne, e-kursy i szkolenia. Będą mogły również liczyć na indywidualne konsultacje dotyczące m.in. prowadzenia mediów społecznościowych, tworzenia stron internetowych czy szeroko pojętej komunikacji. Organizacje pozarządowe i instytucje, które chcą zrealizować konkretny projekt, uzyskają z kolei stałe, dopasowane do indywidualnych potrzeb wsparcie specjalistów z zakresu marketingu i komunikacji. Fundacja będzie również udzielać wsparcia szytego na miarę konkretnych organizacji, takiego jak personalizowane warsztaty czy szkolenia.

Partnerem Fundacji jest Nieagencja – firma zajmująca się cyfrową transformacją biznesu. Nieagencja będzie wspierać działania Fundacji jako donator, a także udostępni beneficjentom zlokalizowaną na warszawskim Żoliborzu przestrzeń kreatywną 3miejsce, w której będzie można organizować szkolenia, warsztaty, sesje zdjęciowe i inne aktywności.

Inicjatywy budujące mosty

Oprócz wspierania beneficjentów Fundacja będzie realizować również własne projekty. W najbliższym czasie zorganizowany zostanie cykl dedykowanych młodzieży warsztatów pt. „Przyszłość”, na których zostaną poruszane istotne dla młodego pokolenia tematy. Pierwszym z nich będzie kwestia klimatyczna. W ramach zajęć uczestnicy będą mieli okazję uszyć eko-woreczki pod okiem Aleksandry Rałowskiej, blogerki modowej, znanej w Internecie jako Żona Johna. Drugim projektem będzie akcja „Twoje Westerplatte”. Fundacja zapyta Polaków w różnym wieku, o różnych poglądach, z różnych miejsc na drabinie społecznej, czym dla nich jest Westerplatte. Celem inicjatywy jest pokazanie, że  rozmowa o naszej historii, wbrew temu, co mogłoby się wydawać, stanowi platformę porozumienia, która zamiast dzielić, spaja Polskę. Premiera projektu została zaplanowana na 2 października 2019 roku.

Fundusz Cyfrowej Solidarności czyli promocja pro bono

Pierwszym programem Fundacji będzie Fundusz Cyfrowej Solidarności. Powstał on, aby inicjatywy realizujące ważne cele społeczne mogły uzyskać wsparcie pro bono w prowadzeniu działań komunikacyjnych.

Mamy świadomość, że wiele inicjatyw kulturalnych boryka się z brakiem odpowiedniego budżetu. Dodatkowo, we współczesnym świecie mamy dostęp do tak licznych sposobów spędzania wolnego czasu, że interesujące propozycje pozbawione odpowiedniej promocji mogą umknąć uwadze potencjalnych uczestników. Chcemy pomóc instytucjom kultury zyskać uwagę odbiorców i przekuwać ją w wymierne korzyści. Jako że wspieranie szeroko pojętej działalności kulturalnej stanowi jeden z naszych priorytetów,  obecnie intensywnie pracujemy nad projektem skierowanym do artystów. Jego szczegóły ujawnimy już niedługo – dodała Hanna Rawska, Dyrektorka Fundacji.

Aktywiści z doświadczeniem w biznesie i komunikacji

Za powstaniem Fundacji stoi grupa młodych aktywistów z bogatym doświadczeniem zarówno w świecie mediów, jak i w sektorze społecznym. Jej założycielami są Bartosz Wilim i Marcin Żukowski, którzy realizowali działania dla wielu organizacji pozarządowych m.in. Fundacji Dorastaj z Nami, Fundacji Batorego, Szkoły Liderów czy Akademii Organizacji Obywatelskich. Dyrektorem Fundacji została Hanna Rawska, która była związana ze Stowarzyszeniem 61, domem kultury Inspiro oraz Centrum Komunikacji Społecznej.

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Aktualności

Na górę