RUSZYŁA KAMPANIA SPOŁECZNA „OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC”
Światowa Organizacja Zdrowia bije na alarm, wg szacunków ponad 20% ludności cierpi z powodu zaburzeń psychicznych, w Polsce liczba osób dotkniętych kryzysem sięga 8 milionów. Zwracając uwagę na skalę problemu Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie przygotował edukacyjną kampanię społeczną pn. OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC, której głównym założeniem jest zmiana świadomości Małopolan na temat zdrowia psychicznego, oraz przeciwdziałanie stygmatyzacji osób cierpiących na zaburzenia i choroby psychiczne.
Liczne badania i raporty pokazują, że w ostatnich latach lawinowo rośnie liczba Polaków cierpiących na zaburzenia i choroby psychiczne. Co czwarty z nas ma lub będzie miał problemy tej natury. Choć 40% naszych rodaków odczuwa potrzebę pomocy psychologicznej i psychiatrycznej, fakt ten, nie przekłada się na ilość osób, które zgłaszają się do placówek leczniczych. Niestety poziom wiedzy na temat zdrowia psychicznego wciąż jest wyjątkowo niski. Wychodząc naprzeciw takiemu stanowi rzeczy Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie przygotował edukacyjną kampanię społeczną OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC, która już teraz obecna jest w przestrzeni małopolskich miast.
Przesłaniem kampanii jest podniesienie wiedzy Małopolan na temat zaburzeń oraz chorób psychicznych, promocja profilaktyki zdrowia psychicznego oraz przekonanie odbiorców, iż kryzysy natury psychicznej są zjawiskiem powszechnym i naturalnym, a najlepszym sposobem na szybki powrót do zdrowia jest konsultacja z lekarzem specjalistą. Drugim celem akcji jest podniesienie rangi zawodu opiekuna formalnego i nieformalnego zajmującego się osobą chorą.
W kreacji wykorzystano niezwykle wymowną i ekspresyjną metaforę – krawat zawieszony na szyi aktywnego zawodowo mężczyzny rozrasta się, stając się lepkim oplatającym jego sylwetkę sznurem. Unieruchomione zostają także ręce bohatera, w finale mężczyzna staje się bezsilny, nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać krępującego go splotu. Wizerunek widoczny na citylightach, które odnajdą Państwo na przystankach MPK oraz 20-sekundowy film reklamowy, emitowany w kinach i w środkach komunikacji miejskiej, utrzymany jest w minimalistycznej, nieco teatralnej stylistyce. Realizację zdjęć powierzono Pawłowi Fabjańskiemu, cenionemu fotografowi. Kampanię uzupełniają spoty radiowe oraz artykuły prasowe poświęcone zagadnieniu zdrowia psychicznego, które ukażą się w małopolskich dziennikach.
Wszystkich Państwa zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii www.otworzglowe.pl gdzie dowiedzieć się można więcej na temat akcji, przeczytać przydatne porady jak skutecznie radzić sobie ze stresem oraz odnaleźć adresy placówek udzielających wsparcia w przypadku kryzysu psychicznego.
(
)