Infoshare – największa konferencja technologiczna w Polsce po renowacji wizerunku! Czy dała radę?
W ubiegłym tygodniu zakończyła się największa konferencja technologiczna w Polsce – Infoshare. Na majowej konferencji uczestnicy ujrzeli nowy wizerunek marki Infoshare i mogli doświadczyć jej nowego kierunku rozwoju.
W gdańskiej przestrzeni Amber Expo przez dwa majowe dni prezentowało się 300 startupów z całego świata, konferencję odwiedziło blisko 150 inwestorów, a na dziesięciu scenach pojawiło się dwustu prelegentów z Polski i ze świata. Sześć tysięcy uczestników zagościło na gdańskim infosherze.
– Program jest tak bogaty, że gdy zaznaczyłem w konferencyjnej aplikacji interesujące mnie tematy, to nie byłem w stanie dotrzeć do wszystkich sal, w których odbywały się prelekcje – mówi Łukasz Migda (Bayer) z Warszawy. – Jestem na konferencji po raz pierwszy. Zaskoczył mnie jej rozmach i wielość interesujących treści.
Aspekt technologiczny pozostaje tu najważniejszy, bo nowe technologie są tym, co spaja nasze działania
Organizatorzy postawili na solidną dawkę wiedzy o światowych trendach w technologii. W procesie odświeżania marki, taki właśnie cel przyświecał jej pomysłodawcom. – Z jednej strony oferujemy bowiem ekspercką wiedzę, a z drugiej stwarzamy przestrzeń do networkingu i zdobywania nowych kontaktów, dzielenia się informacjami oraz zderzania opinii – mówi co-founder&CEO Infoshare Grzegorz Borowski. – Oczywiście aspekt technologiczny pozostaje tu najważniejszy, bo nowe technologie są tym, co spaja nasze działania.
Długi rząd startapowych przedsiębiorców opowiadających z zaangażowaniem o swoich innowacjach
W przestrzeni EXPO można było odwiedzić około dziewięćdziesięciu stoisk wystawowych, długi rząd startapowych przedsiębiorców opowiadających z zaangażowaniem o swoich innowacjach oraz kilka twórczo zaaranżowanych przestrzeni do networkingu. – Byłem po raz czwarty, po kilkuletniej przerwie i widzę dużą zmianę, szczególnie w przeniesieniu ciężaru z prelekcji na networking – mówi Adam Matysiak (CEO HighSolutions) z Poznania. – Uważam, że zorganizowanie speed datingu super się sprawdziło.
O sztucznej inteligencji oraz przyszłości światowego rynku technologicznego
Na Inspire Stage – jednej z głównych scen konferencji eksperci z całego świata omawiali zagadnienia dotyczące innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz przyszłości światowego rynku technologicznego. Michał Sadowski w prelekcji 7 Things I Wish I Knew when Starting a Business opowiedział o najlepszych praktykach oraz największych błędach w budowie biznesu online. Christopher S. Penn z Trust Insights odpowiedział na pytanie, w jaki sposób sztuczna inteligencja bezpowrotnie odmieni marketing, który dzisiaj znamy.
W ciągu dwóch dni można było posłuchać tak wiele inspirujących wystąpień, że trudno w jednym tekście przytoczyć każdą z nich. Przebywałam przede wszystkim w strefie marketingowej, więc tych prelegentów, których widziałam i zrobiłam w trakcie ich wystąpień notatki, opisuję poniżej:
– Artur Jabłoński zachęcał do przyjrzenia się drobnym funkcjom facebooka, bo to za nimi może stać sukces kampanii marketingowej. Ujawnił również facebookowe nowości w publikowaniu reklam i omówił stojące za tym wyzwania i zmiany w podejściu do prowadzonej kampanii. Na końcu zachęcał, by wystrzegać się eksperymentowania i pokusy tak zwanego „przechytrzania” algorytmu FB, ale by trzymać się proceduralnej ścieżki;
– Kamil Kozieł tłumaczył w jaki sposób narracja zmienia postawy odbiorców. Wg niego opowieść powinna być mieszanką złożoną z łatwości poznawczej, ciekawości i pozytywnych skojarzeń. Zachęcał do poruszania podstawowych emocji jak smutek, zaskoczenie, wstręt, radość i gniew; zbierania w uporządkowany sposób kreatywnych pomysłów; układania ich w całość, a następne ubierania ich w łatwość poznawczą, zabiegi storytelingowe i struktury komediowe. Kamil udowodnił, że każdy może być zabawny i kreatywny.
– Kamil Bolek (LifeTube) w piękny sposób rozprawił się ze stereotypem, że gamer to antyspołeczny geek publikujący na YT wyłącznie gameplaye, które oglądają tylko dzieciaki. Wartość rynku gaminowego w Polsce szacowana jest na 489,2 miliony dolarów, co daje nam 23 miejsce w skali świata. Mówił, że to gamerzy realizują kampanie, które powalają kreatywnością i wynikami. Dzięki wykorzystaniu dobrze im znanego mechanizmu grywalizacji porywają tysiące osób do wykonania CTA i gromadzą wokół siebie ogromnie zaangażowaną społeczność. Niezależnie, czy gra toczy się o ratowanie wirtualnej Puszczy Białowieskiej czy może zaledwie o zamówienie jak największej liczby dań z Pizzaportal.pl.
– Paweł Tkaczyk na podstawie omówienia zastosowanych technik w prezentacji sprzedaży materaca wodnego, pokazał jak zbudować skuteczną narrację doprowadzającą do zakupu. Paweł zrobił to tak wdzięcznie, że jego prezentacja otrzymała najgłośniejsze brawa w strefie marketingowej.
– dr Jan Zając (Sotrender) mówił o sztucznej inteligencji. Przekonywał powołując się na badania, że AI przez długi czas nie wykona za nas całej pracy, to jednak można ją umiejętnie wykorzystać, by ułatwiać sobie codzienną pracę. Sztuczna inteligencja docelowo ma się uczyć sama i wyciągać wnioski. Pełny opis tego ciekawego wystąpienia możecie znaleźć tutaj: https://www.sotrender.com/blog/pl/2019/05/sztuczna-inteligencja-co-oznacza-dla-marketerow-infoshare-2019/
– Tomasz Manikowski udowodnił, że świadomość emocji w zarządzaniu pomaga rozwinąć biznes, mówił o znaczeniu emocji w sprzedaży i komunikacji marketingowej.
– Paweł Sala (FreshMail Polska) wspomniał o czterech elementach miłej korespondencji mailowej: zachęcie, prezentacji, motywacji i wzajemności. Ważnym wnioskiem było to, że nie można wysyłać do klientów maila, na którego nie można odpowiedzieć (no-riplay).
– Michał Staśkiewicz (Alphamoon) na scenie Deep Tech mówił o przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) oraz przedstawił trzy przykłady branż: bankowości, windykacji i prawa, gdzie został wdrożony system przetwarzania dokumentów. Przedstawił twarde dowody na to, że algorytmy przetwarzania dokumentów podnoszą przychody, zmniejszają koszty i dodają nową jakość do istniejących rozwiązań. Polecam też lekturę wywiadu z Michałem Staśkiewiczem.
Moim zdaniem Inforshare po rebrandingu dało radę, bo trzyma poziom i wraca do źródeł – dobrych relacji międzyludzkich w życiu i biznesie
Moim zdaniem Inforshare po rebrandingu dało radę. Wciąż trzyma poziom i porusza aktualne tematy technologiczne, ale też wraca do podstaw, by przypomnieć o tym co najważniejsze. W tym roku królowała tematyka sztucznej inteligencji, ale nie zabrakło zachęty, do spojrzenia drugiemu człowiekowi w oczy. Nacisk na spotkanie z drugim człowiekiem w życiu i biznesie, to najlepszy kierunek jaki mogła obrać konferencja Infoshare.
Infoshare jest konferencją, która rozpoczęła się na Politechnice Gdańskiej w 2007. W pierwszej odsłonie brało udział około dwustu uczestników. Podsumowanie konferencji sprzed lat możecie zobaczyć w prezentacji. https://www.slideshare.net/3camp/infoshare-2008
Zajrzycie tam, by zainspirować się do zrobienia studenckiej konferencji, która po latach osiągnie podobny sukces w całej Polsce.
Katarzyna Michałowska