Nasz profile

Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich: 6 – 7 listopada 2015

Aktualności

Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich: 6 – 7 listopada 2015

Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich: 6 – 7 listopada 2015

Dziś, redakcje akademickich telewizji, rozgłośni, czasopism i portali, tak jak przedstawiciele największych mediów w kraju, aby realizować swoje zadania muszą skutecznie mierzyć z nowymi trendami oraz wymogami rynku. Stawia to przed setkami osób zaangażowanych w ich tworzenie liczne wyzwania, zarówno w zakresie modelu zarządzania redakcją, jak i rozwoju samego warsztatu dziennikarskiego.

Zmiany dotyczą bowiem, z jednej strony oczekiwań odbiorców, nowych kanałów skutecznej komunikacji czy formy przekazywania informacji, a z drugiej konieczności poruszania się np. po rynku reklamowym czy umiejętności tworzenia wspólnych, ponadredakcyjnych projektów.

Misją Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich będzie stworzenie stałej platformy dyskusji środowiskowej, wymiany doświadczeń i wskazywania szans na rozwój tego typu mediów oraz wspólne działania, zmierzające do skutecznej realizacji przyjętych wniosków.

Wydarzenie odbędzie się w ramach uroczystości XX-lecia powstania Parlamentu Studentów RP, co tylko podkreśla nie tylko znaczenie, ale i dotychczasowy wkład mediów akademickich w rozwój kultury studenckiej w Polsce.

Zapisy: LINK

 

Harmonogram
6 listopada (piątek)

  • 16:00 – Oficjalne otwarcie OFMA 2015 na Stadionie Narodowym w Warszawie
  • 16:15 – „Media akademickie – dziś i jutro” (profesor Politechniki Wrocławskiej, Krzysztof Opieliński)
  • 16:30 – „Rola uczelni, mediów i biznesu w zakresie budowania świadomości ekonomicznej wśród młodych ludzi”, wystąpią m.in. redaktor Grzegorz Miecugow oraz prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz
  • 17:45 – Podpisanie porozumienia o partnerstwie w projekcie „Oszczędzanie oraz inwestowanie długoterminowe”, realizowanym w ramach Programu Edukacyjnego NZB
  • 18:45 – „Media akademickie – problemy, wyzwania, szanse”
  • 19:00 – Dyskusja
  • 20:30 – Podsumowanie i przyjęcie wniosków końcowych
  • 21:20 – Powołanie stałego Zespołu Koordynującego OFMA
  • 22:00 – Zakończenie

 

7 listopada (sobota)
Warsztaty i panele w tym m.in.

  • „Czy trudno jest napisać reportaż?”
  • „Demaskatorzy czy łowcy taniej sensacji? Rola tabloidów we współczesnym świecie”
  • „Jak komentować wydarzenia sportowe”
  • „Niełatwa sztuka redakcji tekstu”

Strategia Rozwoju Mediów Akademickich – 6 listopada 2015 r.
Piątkowy panel w ramach OFMA 2015 ma być początkiem pogłębionej, środowiskowej dyskusji na temat przyszłości, problemów, wyzwań i szans stojących przed mediami akademickimi w Polsce. W jej ramach chcemy poruszyć takie kwestie jak m.in.

  • Rola mediów akademickich na współczesnej uczelni,
  • Podstawowe problemy i ograniczenia funkcjonowania mediów akademickich,
  • Media akademickie na rynku reklamowym,
  • Dedykowane fundusze grantowe jako dodatkowe źródło finansowania redakcji akademickich,
  • Idea Studenckiej Agencji Prasowej i akademickiej redakcji ekonomicznej.

Chcemy aby dyskusja ta miała charakter otwarty, zapewniając każdemu możliwość wyrażenia swojej opinii, wymiany doświadczeń czy także zwrócenia uwagi na inne tematy, istotne z punktu widzenia danej redakcji czy typu medium. W tej części, szczególnie liczymy na udział redaktorów naczelnych, wydawców i osób odpowiedzialnych przed władzami uczelni za media. Mamy nadzieję, że panel dostarczy wielu interesujących wniosków i da impuls do kontynuowania dialogu oraz zacieśniania współpracy w przyszłości.

Media Student – 7 listopada 2015 r.
Sobotnia konferencja jest kolejną odsłoną cyklu spotkań i warsztatów dziennikarskich, prowadzonych przez wybitnych specjalistów, skierowanych do młodych dziennikarzy z całego kraju. Dotychczas, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele ponad 100 redakcji akademickich wszystkich typów mediów, a gośćmi poprzednich edycji byli m.in. Hanna Krall, Wojciech Jagielski, Artur Andrus i Beata Tadla. W tym roku uczestnicy będą mogli wziąć udział w takich panelach jak m.in.

  • „Czy trudno jest napisać reportaż?”
  • „Czy manipulacja to drugie imię mediów? O tajnikach kreowania opinii publicznej”
  • „Demaskatorzy czy łowcy taniej sensacji? Rola tabloidów we współczesnym świecie”
  • „Jak komentować wydarzenia sportowe”
  • „Niełatwa sztuka redakcji tekstu”

Wiemy jak ważna w zawodzie dziennikarza jest praktyka, dlatego też chcemy stworzyć szansę skonfrontowania własnych umiejętności z bogatym doświadczeniem wieloletnich redaktorów największych mediów w Polsce.

 

Wykłady
27 październik 2015
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu – oddział w Opolu
28 październik 2015
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
28 październik 2015
Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie
23 listopad 2015
Uniwersytet Ekonomiczny
06 grudzień 2015
Wyższa Szkoła Finansów i Prawa
28 październik 2015
Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie
23 listopad 2015
Uniwersytet Ekonomiczny
21 październik 2015
Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii, finansach i zarządzaniu
22 październik 2015
Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii, finansach i zarządzaniu
23 październik 2015
Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii, finansach i zarządzaniu
06 listopad 2015
Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich
07 listopad 2015
Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich

Redakcja Pod Prąd

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także Aktualności

Na górę