Nasz profile

Kolejki na uczelniach nie mają końca

Studenci

Kolejki na uczelniach nie mają końca

Kolejki na uczelniach nie mają końca

Rozpoczęcie roku akademickiego to niezmienne kolejki do dziekanatów, biur obsługi studenta i ogólny chaos w placówkach szkolnictwa wyższego związany z zakończeniem poprzedniego semestru, początkiem nowego i dopinaniem na ostatni guzik rekrutacji. Wyniki najnowszego badania Niezależnego Zrzeszenia Studentów pokazują, że duża część społeczności akademickiej korzysta z udogodnień oferowanych przez uczelnie. Z czego wynika więc ogólne zamieszanie?

Badanie przeprowadzone w marcu w ramach Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu przez dr hab. Waldemara Rydzaka, prof. nadzw. UEP pokazało już wtedy, że studenci nie są zadowoleni z funkcjonowania systemu wsparcia. Studenci narzekali na długie kolejki do dziekanatów. Bardzo często tylko takie „wyprawy” umożliwiały im rozwiązanie problemów.

Dziekanat, e-dziekanatowi wilkiem?

Okazuje się, że studenci i pracownicy nie są do końca świadomi tego, jakie możliwości oferuje im cyfryzacja uczelni.

– Wdrożenie konkretnego rozwiązania w e-systemie placówki nie zawsze wiązało się z pełnym wykorzystaniem jego możliwości przez użytkowników. Nie zawsze byli oni świadomi, że dana funkcjonalność istnieje – wyjaśnił dr hab. Waldemar Rydzak, prof. nadzw. UEP.

Potwierdziły to dodatkowe odpowiedzi studentów i raport opublikowany przez NZS: – W systemie jest pełno możliwości, ale nikt na uczelni nie wykorzystuje tego potencjału – podkreślił student z Krakowa. Podobnie myśleli ankietowani z Poznania: – Jedyne, czemu można zaufać to własny indeks – komentował jeden z nich. Z kolei student z Katowic pytał: – Dlaczego mając opcję kontaktu przez system, muszę dzwonić jak głupi do katedry albo jeździć tam osobiście?

Z raportu NZS wynika natomiast, że aż ponad 38% studentów, a w niektórych przypadkach aż 60%, nie zdaje sobie sprawy, że niektóre wnioski może złożyć w formie elektronicznej.

Najskuteczniejsze systemy, pozwalające załatwić większość spraw zdalnie, zostały wdrożone na uczelniach ekonomicznych. Respondenci nie byli jednak w pełni zadowoleni z tych udogodnień. Przyznali im 5,75 pkt. Gorzej o zaledwie 0,35 pkt. wypadły uczelnie techniczne. Najmniej wniosków za pośrednictwem Internetu studenci mogli załatwić na uczelniach artystycznych (zaledwie 3,62 pkt.). Opinie respondentów pokazały, że choć polskie uczelnie wkroczyły w wirtualną rzeczywistość, powinny dopracować niektóre obszary komunikacji ze studentami.

Magazyn "płyń POD PRĄD” jest ogólnopolskim bezpłatnym kwartalnikiem studenckim z corocznym numerem specjalnym - STARTER dla studentów pierwszego roku. Magazyn trafia w potrzeby studentów używając różnorodnych form, takich jak: reportaże z ważnych wydarzeń na uczelniach; wywiady ze studentami, psychologami, profesorami, ciekawymi ludźmi; prezentacje kół naukowych; porady dotyczące zachowania się w różnych sytuacjach w życiu studenckim. „płyń POD PRĄD” dotyka ważnych tematów w życiu społecznym studenta, takich jak nauka, wartości oraz relacje międzyludzkie. Chcesz do nas pisać? Napisz! redakcja(at)podprad.pl Chcesz by objąć patronatem wydarzenie studenckie? Napisz do Marty! Marta Chelińska mchelinska(at)hotmail.com Kontakt do naczelnej - Katarzyny Michałowskiej: naczelna(at).podprad.pl

Komentarze

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także Studenci

Na górę